به رنگ آینه

نوشته ها وگزیده ها

به رنگ آینه

نوشته ها وگزیده ها

دکتر جعفر مهراد: بزرگترین مشکل دانشگاه های ما نداشتن آمار دقیق ا

به نقل از سایت کتابخانه ملی ایران 

 

دکتر جعفر مهراد در جشنواره هفته پژوهش در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: بزرگترین مشکل دانشگاه های ما در زمینه پژوهش، نداشتن آمار دقیق است.

این استاد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه شیراز که با عنوان ارزیابی و ارتقاء کیفیت: رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی سخنرانی می کرد، ضمن برشمردن اهمیت رتبه بندی دانشگاه ها برای ارتقا کیفیت و ایجاد رقابت سالم افزود: متاسفانه در دانشگاه های ما آمار دقیقی درباره تولید علم ارائه نمی شود در این زمینه دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاه ها می بایست جدی تر باشند.

وی ادامه داد: آمارها بیان واقعیت هاست و بدون آمار نمی توان سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح داشت.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در ادامه به توفیقات ایران در کسب جایگاه برتر در زمینه تولید علم اشاره کرد و افزود:ایران از نظر تولید علم رتبه 21 جهان را دارد و در منطقه نیز عنقریب است با کنار زدن ترکیه به رتبه اول صعود کند. قبل از انقلاب اسلامی تعداد تولید مقالات ISI  499 مقاله بود و هم اکنون نزدیک به 20 هزار مقاله ISI  از سوی پژوهشگران ایرانی نوشته شده است که انقلاب عظیمی را در این زمینه نشان می دهد.

دکتر مهراد در ادامه به موفقیت دولت نهم و دهم در تولید علم اشاره کرد و گفت: با اینکه بودجه پژوهشی کشور 67 صدم درصد بودجه کل کشور است و به هیچ وجه در شان ایران نیست ولی دولت توانسته در زمینه تولید علم گام های صحیح و سازنده ای بردارد و موفقیت های بسیاری کسب کند. وی همچنین در پایان از مسئولیت جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام با محوریت ISC در شیراز خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد